bLOG sAYA TaK Glamour JAdI Tak Payah NAk Hack..TERIMA KASIH
No nEed HACK my blog because my blog not glamour... THANK YOU

Sunday, December 19, 2010

Periuk nasi pelbagai

Kalaulah anda semua baru berkahwin pastu pindah uma baru. mesti kelengkapan dapur masih tak lengkap kan.. lagi2 kelengkapan utk memasak. Tahukah anda periuk nasi je pn kita leh masak pelbagai masakan mcm nasi beriani, nsi ayam, aym kari, aym kurma dan masakan kari dan sebagainye..

Kl nak perfect kelengkapan didapur mst lah mahal kan.. dengan dapur gas, gas,periuk, kuali dan sbgnye. dekat cni anda hanya ade periuk nasi dah boleh memasak untuk menunggu cukup wit untuk smua yg saya dah bgtau tadi..

Cara masakan sng je(ini pn beljar dari mak saya).. masukkan bahan2 yg nak dimasak dalam periuk dan pastikan masukkan sedikit air agar tidak berapa kering dan tekan lah "cook" ye.. biarkan dia masak selama beberapa minit, kalau perlu masak lagi tekan sekali lagi button "cook" tapi ingat jangan tahan button "cook" tau sbb ianye akan merosakkan periuk nasi anda..biar dia cejuk skejap pastu baru lah tekan "cook" sekali lagi.. bila dah masak, anda boleh hidangkan makanan utk keluarga tersayang..
=)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MayaFiedz1987

My photo
Sekiranya ada maklumat berguna boleh kemukakan k.. kl nak cakap pasal seks atau lucah atau yang cakap bukan2 takkan dilayan dan email anda akan di block.. Harap Maklum. Kepada Semua Pembaca. Sekiranya Maklumat yang dipaparkan salah dan perlu dibaiki atau segala kesilapan di blog ini boleh dikemukakan k. Saya sedia menerimanya. Komen anda amat saya hargai. Terima Kasih
Go to IntenseDebate